Анкета Новинарске секције
Какве књиге читамо?
У овој анкети учествовало је 119 ученика од 5. до 8. разреда из обе смене. Циљ овог истраживања је да сазнамо каква књижевна дела ученици воле да читају, какав је њихов однос према обавезној и слободној лектири, као и у којој мери однос родитеља утиче на формирање читалачких навика ученика.
Резултати истраживања | Закључци истраживања | |||
---|---|---|---|---|
Ученици се читању лепе литературе најпре могу научити од мајке (41,2%), а затим су ту и брат/сестра као веома утицајне особе (25,2%).
Ученицима је читање занимљиво (68,1%), али понекад и досадно и напорно. Родитељи утичу на читалачке навике куповином књига: чак 42,9% чини то понекад, а 39,5% редовно. Због тога и 78,2 % ученика има своју полицу са књигама. Ученици не воле да иду у градску библиотеку (48,7% никада није било члан, а тек 10,1% планира да то постане). Не воле да позајмљују књиге ни из школске библиотеке: 43,7% чини то понекад, 27,7% никад. Само 28,6% ученика служи се школском библиотеком.Највише воле авантуристичке и криминалистичке романе, а најмање епску фантастику. Лектиру читају јер се боје лоше оцене. Скоро половина испитаника тврди да воли да чита. Међутим, 12,6% ученика не чита лектиру никад. Највећи део ученика ипак позајмљује лектиру из библиотеке или купује своје примерке. Доста ученика позајмљује од другова. Идеална лектира не треба да има више од 100 страница имора бити авантуристички роман. Ученици су прочитали више обавезне (56,3%) него слободне лектире. Обавештени су да је Лего ерго сум активност у којој могу да представе роман који су прочитали по сопственом избору. Информисани су и о томе шта је Читалачки маратон, али велики део ученика (31,1%) меша ове сусрете. Ипак, ученици не воле да троше новац на књиге, тек 24,4% купи више од пет књига годишње, 12,6% купи пет књига, 36,1% три, а чак 26,9% ниједну! |
Закључили смо да је у школи потребна јача кампања - популаризација читања и активно представљање школске библиотеке као корак ка градској. Школска библиотека би требало да набави више авантуристичких и криминалистичких романа дужине око 100 страница. У популаризацију читања и формирање читалачких навика треба укључити мајке, али и старију браћу/сестре. Потребно је осмислити активности у којима ће они учествовати. Треба наставити са окупљањима Лего ерго сум и учествовати у Читалачком маратону, као и појачати информисаност ученика о овим активностима.
Пилот-програм наше школе „Читање четвртком“ може се сматрати веома функционалним. Ова активност би требало да постане редовна, а као читаоце позивати мајке, старију браћу и сестре. |
Јун 2018.
Повратак на почетну страну |